Thursday, May 19, 2011

Lerigt



Okej, låt mig berätta om mitt träningspass i Torsdags...

För ovanlighetens skull hängde min vän och inneboende Jakob med ut vid 21-tiden för ett distanspass. Tanken var att springa ut lite runt Sickla sjön och förbereda sig inför Göteborsvarvet på lördag. Det blev inte riktigt som vi tänkt oss.

När vi kommit ca 8 km, bestämde vi oss för att springa upp i hammarbybacken från baksidan och därmed komma ganska rakt ner mot Hammarby sjöstad.

Vad vi inte tänkte på var att det hade regnat och var jävligt lerigt och halt. Vi sprang i en liten skogsremsa mellan backarna, på en downhilllstig. Till slut kom vi inte längre. Ett två meter brett lerfält i 45 graders lutning med risk att glida 20 meter ner i en ravin gjorde det i mina ögon i praktiken omöjligt att komma förbi. Jakob däremot hoppade med lätta steg över lerfältet och med hans klätterbakgrund var det inga problem att använda armstyrka för att hålla fast sig i grästuvorna.

När det var dags för min tur att ta mig över leran var det lika graciöst som ett kylskåp. Med darriga ben och ett febrilt, desperat tag om ett bränneslessnår lyckades jag krypa, släpa, hasa mig över till fast mark. En brännande känsla i händerna och kläder som skulle ge Ariel ett bra jobb blev resultatet.

Men det KÄNDES att vi varit ute och tränat iallfall!


Visa större karta

No comments:

Post a Comment